گزارش دویچه‌وله از جزئیات پرونده مفتوح احمدی‌نژاد

احمدی نژاد گزارش دویچه‌وله از جزئیات پرونده مفتوح احمدی‌نژاد

«در مورد حضور یافتن یا نیافتن احمدی‌نژاد در دادگاه و اتهامات وارده، اخبار گوناگونی منتشر شده است.»

  

به گزارش خبرچه به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، رسانه دولتی آلمان، دویچه وله، گزارش ویژه‌ای را به پرونده‌های مرتبط با اتهامات مطروحه علیه رئیس دولت‌های نهم و دهم اختصاص داد.

در گزارش مزبور آمده است:

 

««بحث رسیدگی به پرونده و اتهام‌های محمود احمدی نژاد از سال ۹۲ به‌طور جدی مطرح بوده است. سخنگوی قوه قضائیه ایران می‌گوید این پرونده همچنان باز است.

به‌گفته‌ یک نماینده مجلس، احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری هم بازخواست شده است.

 

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه روز یک‌شنبه در نخستین نشست خبری خود در سال جدید در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد گفت: پرونده مفتوح است و هنوز منجر به صدور حکم نشده است.

غلامحسین محسنی اژه ای افزود: اینکه امسال دادگاهی برای رسیدگی به اتهام‌های رئیس دولت‌های نهم و دهم تشکیل بشود، هنوز مشخص نیست.

 

در مورد حضور یافتن یا نیافتن احمدی‌نژاد در دادگاه و اتهامات وارده، خبرها و گزارش‌های گوناگونی منتشر شده است.

الیاس حضرتی، نماینده مجلس شورای اسلامی، می‌گوید "اطلاع دقیق" دارد که احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری نیز به دادگاه رفته یا عده‌ای برای سؤال و جواب پیش او رفته‌اند.

روزنامه شرق ۲۸ فروردین از قول مدیرمسؤول روزنامه اعتماد نوشت: من مطمئن هستم که ایشان دادگاه رفته‌اند. در زمانی که مسئولیت داشتند، در دفترش مورد سؤال قرار می‌گرفت و بعد که مسئولیتی نداشت، به دادگاه می‌رفت. ولی اینکه نتیجه این رفت‌وآمدها به کجا رسیده، خبر دقیقی ندارم. با وجود نقدهایی که به قوه قضائیه وجود دارد، اتفاقا در‌این‌زمینه شاهد بودیم که این قوه با هیچ‌کس تعارف ندارد.

 

اواخر خردادماه ۹۲، حدود یک ماه و نیم پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، احضار او به دادگاه از سوی مقام‌های قضائی تأیید شد.

در خبرها آمده بود که احضار احمدی‌نژاد در پی شکایت رئیس مجلس و یک شاکی خصوصی از ساکنان روستایی در اطراف کاشان انجام شده است.

کمیسیون اصل نود مجلس نیز در سال ۸۹ پرونده سه تخلف دولت وقت را درباره "عدم تشکیل به‌موقع وزارت ورزش ‌و‌جوانان و معرفی وزیر مربوطه در اجرای فرایند ادغام وزارتخانه‌ها"، "عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت" و "عدم تخصیص بودجه ارزی مترو" به قوه ‌قضائیه ارجاع داده بود.

 

از رئیس دولت‌های نهم و دهم شکایت‌های دیگری نیز شده که از جزئیات رسیدگی به آن‌ها اطلاع چندانی در دست نیست.

یکی از این شکایت‌ها که توسط کمیسیون اصل نود به دستگاه قضائی ارجاع شده، به سفر شهریور ۹۱ احمدی‌نژاد به نیویورک مربوط می‌شود که در آن جمعی از اعضای خانواده‌های او و برخی دیگر از مدیران دولتی، هیئت دیپلماتیک ایران را همراهی کرده‌اند.

همچنین گفته می‌شود نام احمدی‌نژاد در ارتباط با پرونده معاون اول دولت دهم که به جرم فساد مالی و اختلاس در زندان به‌سر می‌برد و معاون اجرایی او (حمید بقایی) که سال گذشته چندماهی در بازداشت بود نیز به میان آمده است.

 

با این‌همه، تا کنون جزئیات زیادی از اتهام‌های احمدی‌نژاد و روند بررسی پرونده‌هایش منتشر نشده است.

در روزهای اخیر و با نام‌نویسی احمدی‌نژاد و بقایی به‌عنوان داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، بار دیگر بحث پرونده‌های قضائی او نیز به رسانه‌ها کشیده شده است.»»

 

                         

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد