تاکید روسیه بر لزوم مشارکت ژنرال حفتر در اداره لیبی

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که فرمانده "ارتش ملی لیبی" باید در اداره کشور لیبی نقش داشته باشد.

  

به گزارش ایسنا، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفت: ما معتقد هستیم که لیبیایی‌ها باید به توافقی در مورد مشارکت خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی لیبی" برای اداره کشور دست یابند. حفتر به صورت فعال با نیروهای تروریستی داعش می‌جنگد و به دولت برای کنترل مجدد بر پایگاه‌های صنعت نفت کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه "شکی نیست که خلیفه حفتر یک شخصیت سیاسی و نظامی تاثیر گذار" در لیبی است، گفت: سیاست‌های مارتین کوبلر (فرستاده سازمان ملل به لیبی در این کشور به بن بست رسیده است و به معنای وجود موانعی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران در لیبی است.

خلیفه حفتر که به واسطه حمایت‌های خارجی و پشتیبانی بخشی از نظامیان داخلی، خود را فرمانده ارتش لیبی می‌نامد از سوی دولت توافقی و تعداد قابل توجهی از گروه‌های سیاسی به رسمیت شناخته نمی‌شود. کوبلر از آن جریانی در لیبی حمایت می‌کند که روابط خوبی با حفتر ندارند.

گاتیلوف اظهار کرد: دولت توافقی با وجود اینکه جهان آن را به رسمیت شناخته است، آنطور که باید نتوانسته کار خود را آغاز کند چراکه تنها بخش کوچکی از لیبی را تحت کنترل دارد.

این مقام روس اظهار کرد: روسیه تماس‌ها با تمامی طرف‌های لیبیایی از جمله فائز السراج، نخست وزیر دولت توافقی و معاون وی برقرار می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد