ربیع الاول ماه وحدت و انسجام مسلمانان جهان است

امام جمعه بانه گفت: ماه ربیع الاول هسته وحدت و انسجام مسلمانان جهان است که سرشار از خیر و برکت برای همه جهانیان است.

  

به خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالله حیدری روز شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفته وحدت که در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد، افزود: وحدت ریشه و اساس موجودیت هر ملتی است هر ملتی یا جامعه ای که وحدت نداشته باشد به مقاصد و اهداف خود نمی رسد. 
وی اضافه کرد: مردم کردستان از گذشته های دور در این ماه جشن های بزرگی برپا می کند و به همدیگر تبریک می گفتند.
وی گفت: با گذشت زمان افرادی ناآگاه به دین به نام بدعت می خواستند این فرهنگ دینی بزرگ ملت ما را از بین ببرند و در صدد القای فرهنگ و عقاید غلط خود در بین مردم بودند.
امام جمعه بانه ادامه داد: افراد ناآشنا به دین با بدعت خواندن آیین مولودی خوانی و نفوذ بر افکار عمومی جامعه سعی در کمرنگ کردن آیین های مولودی خوانی در کردستان کردند. 
وی اضافه کرد: شبکه های ماهواره ای با هدف رواج بی دینی در میان مردم توسط استکبار جهانی راه اندازی شدند، سعی در القای عقاید انحرافی خود دارند و بعضی افراد ساده تا پاسی از شب به این شبکه های گوش می هند و افکار و عقاید آنها را در جامعه ترویج می دهند.
ماموستا حیدری اظهار کرد: ملت ما به دلیل رواج این افکار غلط با مشکلات زیادی مواجه شده و از دید این افراد هفته وحدت بدعت است و دین را طوری تفسیر می کند که هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.
در ادامه این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بانه نیز گفت: وجود حسایست های جامعه اسلامی و جامعه جهانی در این برهه حساس هوشیاری و آگاهی زیاد را می طلبد.
نژاد شهیدی افزود: گروه های تندروی مذهبی با استفاده از شبکه های تلویزیونی جهانی و گروه های که با حمایت استکبار جهانی تقویت می شوند در بین مسلمانان تفرقه ایجاد می کنند.
وی اضافه کرد: نفوذ و گستره جهان اسلام لرزه بر اندام مستکبران انداخته است و همه مسئولان و خدمتگذاران اسلام می طلبد در این زمینه آگاه باشند.
وی اظهار کرد: تفکرات انحرافی که در بعضی از جوامع رواج پیدا می کند ناشی از اسلام هراسی مستکبرین است در این راستا لازم است همه در مناسبت های مختلف مذهبی بویژه در هفته وحدت انسجام و همدلی خود را به همه جهان نشان دهیم.

بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.                         

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد