دانشگاه علوم و فنون خرمشهر رشته های مرتبط با نیاز شهر آموزش دهد

فرماندار خرمشهر از دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر خواست رشته هایی مرتبط با نیاز روز شهر را آموزش دهند.

  

 ولی اله حیاتی عصر امروز شنبه در آیین افتتاحیه هفته پژوهش در آمفی تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، رمز موفقیت انقلاب اسلامی را تاکید امام راحل بر ایستادگی بر سر استقلال دانست و اظار کرد: بعد از ۶۰ سال میزان صادرات بر واردات فزونی گرفته و همه باید تلاش کنند با تکیه بر نیروی درون زای داخلی خود و با الگو قرار دان اقتصاد مقاومتی در کسب رتبه های برتر بین المللی بکوشیم.

وی افزود: هر چند تا کنون به جایگاه ایده آل نرسیده ایم اما برای رسیدن به جایگاه مطلوب همه باید بر نیروی اقتصادی داخلی تکیه کنند و در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

فرماندار خرمشهر اضافه کرد: برنامه های دولت در راستای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی است و که امیدواریم بتوان گام های بلندی را در راستای خودکفایی ایران برداشت.

وی با بیان اینکه پژوهش به حلقه مفقوده توسعه تبدیل شده است، افزود: باید بین علم و صنعت و دانشگاه ها ارتباط برقرار شود.

حیاتی ادامه داد: پژوهش می تواند شرایط رفع تنگناها را فراهم کند و این نیازمند این است که شرایط را به طور کامل شناخت و بر اساس یک بینش کامل برنامه ریزی کرد.

فرماندار خرمشهر در ادامه از دانشگاه علوم وفنون دریایی خواست رشته هایی مرتبط با نیاز روز شهر را آموزش دهند و گفت: در خرمشهر پنج شرکت کشتی سازی وجود دارد که کشتی کاتامارا که حاصل تولید صنعتگران ایرانی است تا پایان دی ماه امسال آب اندازی می شود و بر همین اساس باید بر توان  نیروی داخلی در انتخاب رشته ها توجه شود.

وی به تشکیل کمیته مشترک پژوهش سازمان منطقه آزاد اروند هم اشاره و بیان کرد: امیدواریم با ارتباطی که میان این شورای پژوهش با دانشگاه بصره وجود دارد بتوان در زمینه ارتقای سطح علم و فناوری استفاده کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، هفته پژوهش که امسال از ۲۰ تا ۲۴ آذرماه است در منطقه جنوب غرب خوزستان به ریاست فرمانداران آبادان و خرمشهر و دبیری دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر برگزار می شود.

آیین افتتاحیه، این هفته با حضور امام جمعه خرمشهر، فرماندارن و مدیران محلی، نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه های منطقه در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد و از ۳۵ نفر به عنوان پژوهشگر برتر در چند بخش اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، دانشجویان، دانش آموزان و آموزگاران، پرسنل دستگاه های اجرای و فناوران برتر تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد