مشکل مسکن ایثارگران در برنامه ششم حل می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مشکل مسکن ایثارگران در برنامه ششم حل می شود.

  به گزارش خبرچه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی شامگاه چهارشنبه در سفر هیات دولت به استان قزوین با اشاره به مشکل مسکن جامعه ایثارگران، افزود: در آخرین برنامه این نهاد با هیات دولت، مصوب شد با توجه به جمعیت زیاد این قشر به 100 هزار ایثارگر دیگر زمین و وام مسکن واگذار شود.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: زمین و وام مسکن در سال 95 و سه ماهه نخست سال 96 در اختیار خانواده های شاهد و ایثارگر قرار می گیرد تا مشکل مسکن آنها برطرف شود.
به گفته این مسئول، مشکل مسکن مابقی ایثارگران نیز براساس برنامه ششم و تا سال 98 برطرف شده تا دیگر در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر اشاره و اضافه کرد: حدود 70 هزار ایثارگر جویای کار داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران در اشتغالزایی آنان برنامه های مختلفی را اجرا می کند.
شهیدی محلاتی ادامه داد: طی سه ساله گذشته، بنیاد شهید و امور ایثارگران برای 34 هزار و 500 فرزند ایثارگر از محل سهمیه استخدام 25 درصدی قانون در سازمان و وزارتخانه های مختلف اشتغال ایجاد کرده است.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: همچنین بنیاد شهید برای 14 هزار ایثارگر با پرداخت وام و تسهیلات، شغل ایجاد کرده است.
به گفته وی، آمار اشتغالزایی موجود به هیچ عنوان پاسخگوی رفع بیکاری در جامعه ایثارگران نبوده زیرا ما همه ساله از یک سو برای افراد جویای کار، شغل ایجاد می کنیم اما آمار جدیدی از جامعه ایثارگران با فارغ التحصیل شدن، به بیکاران اضافه می شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار حدود 67 هزار فرزند ایثارگر نیازمند شغل هستند، گفت: برای رفع این مشکل در حال تلاش هستیم اما برطرف کردن آن به وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره و یادآور شد: در راستای ترویج این فرهنگ برنامه های مختلفی از جمله تشکیل شورای عالی فرهنگ و شهادت تشکیل تا با برنامه ریزی دقیق و منظم این فرهنگ را در سطح کشور توسعه دهیم.
شهیدی محلاتی در پایان افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشوریی است که با اشاعه آن در جامعه، انقلاب اسلامی و مردم ما از گزند دشمنان بیمه خواهد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی و یکمین سفر هیات دولت به استان قزوین، روز چهارشنبه وارد این شهر شد و دربدو ورود با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این استان ادای احترام کرد.
دولتمردان تدبیر و امید از نخستین سفر استانی خود در 24 دی سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و قزوین سی و یکمین مقصد کاروان امید است.
حضور در جمع علما و ائمه جمعه، نشست با نخبگان و فعالان اقتصادی، خانواده معظم ایثارگران و شهدا و شرکت در شورای اداری مدیران از جمله برنامه های سفر دو روزه دکتر روحانی به استان قزوین است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد