یادواره 57 شهید فراش محله بهشهر و بزرگداشت شهید آیت الله هاشمی نژاد برگزار شد

یادواره 57 شهید فراش محله بهشهر و بزرگداشت شهید آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد پنجشنبه شب در مسجد صاحب الزمان(عج) منطقه فراش محله برگزار شد.

  به گزارش ایرنا، حاج حسین کاجی از راویان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با بازخوانی خاطرات هشت سال دفاع مقدس، آن را دفاعی مردانه و جانانه در برابر تمام کفر خواند.
وی گفت: شرایط بسیار سختی در جنگ هشت ساله بر کشور و در میدان جنگ حاکم بود و فرزندان ما با دستان خالی در برابر دشمنان ایستادند و مبارزه کردند و این انقلاب را با ولایت مداری و تبعیت از رهبری به این اقتدار و عظمت رساندند.
کاجی افزود: اخلاص، پاکی، ولایتمداری و مقاومت شهدا موجب ماندگاری انان شده است و برگزاری یادواره شهدا، فرصتی مناسب برای جوانان است تا خاطرات جنگ را مرور کنند.
راوی و یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: یادواره شهدا مظهر تجلی قدرت شهداست تا از شهدا به عنوان آل علی(ع) بیش از پیش برای جوانان و نوجوانان گفته شود و جوانان ما با چگونگی شهدا و رفتار و شخصیت آنان آشنا شوند و در تقویت ولایتمداری که از دغدغه های مهم شهدا بود تلاش کنند.
وی همچنین با بزرگداشت نام و یاد شهید آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد از ایشان به عنوان شهیدی بزرگ نام برد که باید زندگی، فعالیت ها و مبارزات ایشان با طاغوت و طاغوتیان بازخوانی شود.
کاجی افزود: شهدای ما با تبعیت از چنین علمایی در میدان جنگ قدم گذاشتند و با ولایتمداری انقلاب را به پیروزی رساندند و در یادواره شهدای فراش محله و آیت الله هاشمی نژاد، صحبت از شخصیت مردی است که پدر دلسوز مردم بود و امام راحل، او را جوانمرد نامید و باید زندگی ایشان الگوی جوانان امروز ما باشد.
شهید آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد در سال 1311 در بهشهر متولد شد و پس از طی تحصیلات مقدماتی ، عازم قم شد و در محضر آیت الله بروجردی و امام خمینی، تلمذ کرد.
وی فعالیت های سیاسی و مبارزاتی خود را در مشهد مقدس شروع کرد و با سخنرانی ها در برابر طاغوتیان ایستاد و آشکارا جنایات خاندان پهلوی را آشکار می کرد و بارها در خصوص سخنرانی های کوبنده علیه رژیم طاغوت دستگیر شد و با شروع جنگ تحمیلی، در جبهه های دفاع مقدس حضور یافت.
این روحانی نویسنده و واعظ زبردست هفتم مهر ماه 1360 با ترور منافقین در مشهد به شهادت رسید و در حرم مطهر امام رضا (ع) آرام گرفت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد