پنجمین کنگره پیشگیری ازبیماری های قلب و عروقی در شیراز گشایش یافت

پنجمین کنگره سه روزه پیشگیری از بیماری های قلب وعروقی شامگاه چهارشنبه با حضور پژوهشگران و متخصصان کشورواستادان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با هدف بررسی علل سکته های قلبی و راهکارهای پیشگیری از آن در شیراز گشایش یافت.

  

به گزارش خبرچه به نقل از خبرنگار ایرنا ، رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین گشایش این کنگره بیان کرد : از میان 200 مقاله برگزیده، 104 مقاله به صورت پوستر و مابقی به صورت سخنرانی ارائه می شود. 
دکتر محمد جواد زیبایی نژاد افزود: بیماری های قلب و عروقی بیشترین علت مرگ و میر بیماران را در جهان به خود اختصاص داده است ، مرگ و میر ها به زیر 60 سال رسیده و سنین پایین تر جامعه را نیز نشانه رفته است .
وی اضافه کرد: متاسفانه طیف وسیعی از جامعه نیز که از مرگ ناشی از حمله بیماری های قلبی جان سالم به در می برند ، سالهای مولد و فعال عمر خود را از دست می دهند و به علت سکته های قلبی و مغزی سالها با معلولیت زندگی می کنند .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: متخصصین ما می دانند که بیماری های قلبی قابل پیشگیری است و می دانند که از طریق فاکتورهای خطر زا میتوان از شیوع بیشتر این بیماری ها جلوگیری کرد اما در این زمینه باید اقدامات عملی بیشتری انجام داد و جامعه را نسبت به عوامل خطرناک بیماری های قلبی حساس کرد .
رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: بهبود تغذیه ، ورزش ، کاهش مصرف دخانیات و در نهایت قطع آن ، افزایش تحرکات و تغییر اساسی در رژیم غذایی عواملی است که باید آن را در کاهش بیماری های قلبی و عروقی جدی گرفت .
بازنگری فرایند های پیشگیری از بیماریهای عروق کرونر قلب ، بازنگری راهکارهای درمانی کنترل عوامل خطر بیماریهای عروق قلبی ، بحث بررسی پیرامون مطالعات اپیدمیولوژیک در رابطه با بیماری های قلبی و عوامل خطر از جمله محورهای اصلی این کنگره است . 
بحث وبررسی نقش ژنتیک دربروزبیماریهای قلبی و راهکارهای پیشگیری و درمانی بیماری های قلبی،بازنگری اهمیت و نقش تغذیه در کنترل عوامل خطر و پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماریهای عروق قلبی ، بازنگری اهمیت ورزش در کنترل عوامل خطر و پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های عروق قلبی از دیگر محورهای این کنگره است . 
دراین کنگره سه روزه به مباحث نقش طب سنتی در راهکاری پیشگیری و درمانی بیماریهای قلبی ، نقش بازتوانی قلبی در پیشگیری ثانویه بیماری های قلبی و عروقی و نقش تصویر برداری قلبی در تشخیص زودرس بیماریهای قلبی و پایش درمانی بیماران هم پرداخته می شود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد