اسرائیل برای جنگی جدید آماده می‌شود

اسرائیل برای جنگی جدید آماده می‌شود

  به گزارش خبرچه گروه بین‌الملل: پلیس فدرال عراق اعلام کرد که بیش از 28 منطقه از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه آزاد شده است، علاوه بر اینکه راه‌های امدادرسانی به داعش بسته و حلقه محاصره آن تنگ‌تر شده است. رائد شوکت جودت تصریح کرد، تمام شهرها، روستاها و شهرستان‌های اطراف شهر فلوجه پاکسازی شده که تعدادشان به 28 منطقه می‌رسد و عروس این مناطق الکرمه است. جودت افزود: حلقه محاصره شهر صد در صد تنگ‌تر شده و هیچ راه امدادرسانی به داعش وجود ندارد و بسیاری از افراد آن روحیه شکست‌خورده‌ای دارند. اطلاعات ما نشان می‌دهد که اعضای داعش دیگر نمی‌توانند برخورد تندی با شهروندان داشته باشند چون تسلط بر افراد خود را از دست داده‌اند و تنها تعداد اندکی شبه‌نظامی عرب و غیرعرب برای آنها باقی مانده و بزودی در زمان آزادی شهر آنها نیز نابود خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: اعلامیه‌هایی در شهر انداخته شده و از شهروندان خواسته شده است که از نزدیک شدن به مناطق درگیری اجتناب کنند و ما تلاش می‌کنیم هیچ خسارتی به شهروندان وارد نشود. پیشروی ارتش عراق در چند محور ادامه دارد و مسیرهای آزاد شده به نیروهای مبارزه با تروریسم اجازه می‌دهد که به مرکز شهر حمله کنند. در همین حال، نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) اعلام کردند که توانسته‌اند بیش از 40 منطقه در اطراف و داخل شهر فلوجه را در چندین محور آزاد کنند که بدین شرح است: محور الکرمه: مرکز الکرمه، مناطق اطراف آن از جمله مخازن الکرمه، روستای الرشاد، روستای آل‌بو خلیفه، جنابین، اللهیب، الصبیحات، العبادی، الشهابی الاول، جمیله، الشهابی دوم، روستای السرابله، الروفه و البو عیسی آزاد شده‌اند. محور السجر: السجر، روستاهای آل‌بو سیفی، اللیفیه، آل‌بو عوده، المقبره الاسلامیه، البو حدید البو ناصر آزاد و مسیر چهارراه السلام به سمت السجر تامین امنیت شده است. محور البکاره: روستاهای آل‌بو سیفی، آل‌بو جاسم، آل‌بو سدیره، آل‌بو جمیل، آل‌بو خنفر، الجعیفی، آل‌بو خنفر، الدوایه، الشیحه، غینان، منطقه العریمیه و العوینات نیز تحت کنترل است. محور صنعتی در شرق فلوجه: کارخانه‌های سیمان، گچ، رنگ‌سازی، لاستیک‌سازی و چرم‌سازی آزاد شده‌اند. محور شرق الفلوجه: حویجه البو شجل، منطقه الزغارید (شمال شرق الصقلاویه) و روستای المزرعه (جنوب شرق الفلوجه) آزاد شده‌اند. محور جنوبی: آزادسازی النعیمیه، الزیدان، روستای سلیمان خلف و منطقه الشهدا. همچنین نیروهای عراقی روز دوشنبه مرکز پلیس النعیمیه در جنوب فلوجه را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز این مرکز به اهتزاز درآوردند. نیروهای واکنش سریع توانستند پرچم عراق را بر فراز مرکز پلیس نعیمیه واقع در محور جنوبی فلوجه به اهتزاز درآورند.
هلاکت چندین سرکرده داعش
از سوی دیگر، فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن به‌اصطلاح «امیر گردان نفوذی‌های عرب» و یکی از «مهم‌ترین» دستیاران ابوبکر البغدادی، سرگرده گروه تروریستی داعش و دوست نزدیک وی در حمله هوایی در بخش القائم در غرب استان الانبار این کشور خبر داد. فرماندهی عملیات مشترک عراق، شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی هوایی عراق با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک عراق یکی از مخفیگاه‌های مهم جنایتکاران داعش در بخش القائم را هدف قرار داد. این بیانیه افزود: در این عملیات تعدادی از تروریست‌ها از جمله وزیر جنگ و والی سابق به‌اصطلاح ولایت فرات داعش و مسؤول امنیت و اطلاعات کل و یکی از مهم‌ترین دستیاران بغدادی که ناظر بر بسیاری از عملیات‌های تروریستی بود و نیز فرمانده گردان تبوک داعش در سوریه و عراق کشته شدند. در این بیانیه آمده است: مسؤول قضایی داعش در به‌اصطلاح ولایت فرات و ولایت برکه نیز از دیگر کشته‌شدگان است. او یک عراقی است که به علت وابستگی به القاعده در زندان بوکا در بازداشت بود و با ابومصعب الزرقاوی سرکرده کشته‌شده القاعده در عراق تماس داشت و دوست نزدیک ابوبکر البغدادی بود. این فرد فتوای سر بریدن بسیاری از شهروندان عراقی و سوری را صادر کرده بود.
مهاجرت صدها خانوار از فلوجه
نیروهای بسیج مردمی نیز اعلام کردند، مسیرها برای خروج غیرنظامیان از داخل فلوجه و تحویل آنها به ارتش و پلیس فدرال تامین شده و بیش از 2هزار خانوار از این شهر خارج شده‌اند و به آنها کمک‌های انسانی شده و اکنون در مدرسه الکرمه اقامت دارند. همچنین یکی از سران عشایر در فلوجه اعلام کرد که داعش 100 از جوانان ساکن فلوجه را به مکانی نامعلوم برده است. مجید الجریصی، یکی از سران عشایر شهر فلوجه گفت:‌ بیش از 20 خودروی داعش که در آن 150 نیروی داعشی بودند به منازل حمله و 100 جوان را اسیر کرده و به مکانی نامعلوم بردند. این در حالی است که وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد: ‌573 خانواده طی یک هفته از فلوجه گریخته‌اند.
تداوم پیشروی‌ها در اطراف موصل
به موازات پیشروی‌های ارتش و دیگر نیروهای عراقی در فلوجه، نیروهای کرد عراق که عملیاتی را در اطراف شهر موصل با هدف آمادگی برای حمله به این شهر آغاز کرده‌اند، مرحله نخست عملیات خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند. در تازه‌ترین پیشروی نیروهای کرد، آنها موفق شدند کنترل
9 روستا را در اطراف موصل به دست بگیرند. نیروهای کرد اکنون کنترل منطقه‌ای را در محور الخازر در دست دارند که مساحت آن به 120 کیلومتر می‌رسد و در نزدیکی مسیر اصلی موصل، مقر داعش در عراق قرار دارد. به گفته مسؤولان کرد عراق، طی این عملیات 140 تروریست کشته و 14 خودروی بمبگذاری شده منهدم شد. نیروهای کرد اکنون در کمتر از 28 کیلومتری مرکز شهر موصل هستند. هدف حمله کردها به مناطق اطراف موصل، آمادگی جهت آغاز عملیات آزادسازی این شهر است که از سال 2014 در کنترل داعش قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد