در بحبوحه افزایش تنش بین امریکا و چین ،کری به پکن خواهد رفت

وزارت امورخارجه امریکا روز دوشنبه اعلام کرد : جان کری دیپلمات ارشد این کشور برای مذاکره در باره سلسله مسائلی به پکن خواهد رفت و این دیدار در چارچوب سفری انجام خواهد شد که مغولستان و فرانسه را نیز دربر خواهد گرفت.

  به گزارش خبرچه به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، دیدار کری از پکن در پنجم تا هفتم ژوئن ( 16 تا 18 خرداد ) در زمانی صورت خواهد گرفت که تنش های موجود بین واشنگتن و پکن بر سر توسعه نظامی این غول آسیا در دریای جنوبی چین تشدید شده است .
امریکا بر سر حاکمیت چین بر منطقه با پکن اختلاف دارد و چندین عملیات آزادی عملیات ناوبری انجام داده و طی آن عمدا در نزدیکی جزایر منطقه کشتیرانی یا پرواز کرده و این امر خشم پکن را بر انگیخته است .
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت : کری از روز یکشنبه برای حضور در هشتمین گفت و گوی استراتژیک و اقتصادی امریکا و چین در پکن خواهد بود و جاکوب لو وزیر خزانه داری امریکا نیز در آنجا به وی خواهد پیوست .
وی افزود : این گفت و گو بر چالشها و فرصت هایی متمرکز خواهد شد که هردو کشور در ابعاد وسیع روابط دوجانبه ، منطقه ای و جهانی در زمینه های منافع نزدیک و بلندمدت اقتصادی و استراتژیک با آنها روبرو خواهند شد. '
کری همچنین در مشورت سالانه امریکا و چین در مورد تبادل نظرهای مردم با مجمعی که مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی را برای تقویت مناسبات در زمینه های آموزشی ، فرهنگ و ورزش گرد هم خواهد آورد ، حضور خواهد یافت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد