گزافه گویی مقام سابق اسکاتلندی علیه ایران/ به لبخند روحانی نگاه نکنید

«در حالی که غرب به تایید و تحسین حسن روحانی، رئیس جمهور لبخند بر لب ایران، ادامه می دهد، واقعیت آن است که ...»

  

به گزارش خبرچه به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، "استرون استیونسون" نماینده سابق پارلمان اروپا از کشور اسکاتلند با انتشار یادداشتی در صفحه آنلاین روزنامه اسکاتلندی هرالد (Herald Scotland) به دروغ پراکنی و توهین به ایران پرداخته است.

 

"استیونسون" سابقه ای طولانی در اظهارات بی اساس ضد ایرانی دارد. وی چندی پیش با انتشار یادداشتی در پایگاه خبری هیل (Hill) وابسته به کنگره آمریکا تحت عنوان "ایران، به شعله های درگیری در سوریه دامن می زند" مدعی شده بود که 60.000 نیروی سپاه پاسداران در سوریه حضور دارند و تا کنون هزاران سرباز ایرانی در سوریه کشته شده اند.

 

"استیونسون" اینبار در یادداشت خود در "هرالد اسکاتلند" با تکرار ادعاهای غربی علیه ایران به خصوص در مسئله فلسطین و دفاع از محور مقاومت می نویسد: «من از عدم تمایل دولت اسکاتلند به طرح الکس سالموند برای ایجاد ارتباطات تجاری و فرهنگی محکم میان اسکاتلند و ایران، به هیچ وجه تعجب نمی کنم. سابقه وحشتناک ایران در حقوق بشر و تامین مالی و صادر کردن ترور، در تمام جهان بی نظیر بوده و حتی مردم این کشور را به ستوه آورده است[!]»

 

اشاره "استیونسون" به پیشنهاد "الکس سالموند" رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند، برای توسعه روابط ایران و اسکاتلند است. "سالموند" دسامبر گذشته (آذر 94) به تهران سفر کرده و در دیدار با مقامات ایرانی، موضوع افزایش همکاری‌های دو کشور و برقراری یک ارتباط فرهنگی و تجاری میان تهران و ادینبرگ را مطرح کرد. اما پیشنهادات سالموند با استقبال سرد دولت اسکاتلند مواجه شد.

 

در ادامه این یادداشت ضمن طرح ادعاهای بی اساس و عجیب آمده است: «در حالی که غرب به تایید و تحسین حسن روحانی، رئیس جمهور لبخند بر لب ایران، ادامه می دهد، واقعیت آن است که از زمان روی کار آمدن او وضعیت حقوق بشر در این کشور تغییری نکرده است. با این وجود غرب به دنبال راهی برای بهره برداری از بازار این کشور است و با فکر به چشم انداز سود کلانی که با توافق هسته ایِ پر از نقض پرزیدنت اوباما و لغو تحریم های ایران  می تواند به دست آورد، آب از دهانش آویزان می شود.»

 

گفتنی است، "استیونسون" که ریاست انجمن [به اصطلاح] دوستان ایران آزاد را برعهده دارد، رابطه بسیار خوبی با گروهگ تروریستی منافقین داشته و برای خروج نام این گروهگ از لیست تروریست های اتحادیه اروپا تلاش زیادی کرده است. او در حمایت از منافقین گفته بود: «اگر سازمان مجاهدین را تروریست می‌دانید اعضای پارلمان اروپا را نیز به آن لیست اضافه کنید؛ چرا که ما از اقدامات سازمان مجاهدین خلق حمایت می‌کنیم.»

 

"استیونسون" چندی پیش با صدور بیانیه ای از سوی این انجمن، که پایگاه خبری منافقین به انعکاس آن پرداخت، خواستار اقدام فوری جامعه بین الملل برای توقف حضور نظامی ایران در سوریه شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد