ناجابرای تحقق منویات مقام معظم رهبری دربحث آسیب های اجتماعی نهایت تلاش خود رامی کند

فرمانده نیروی انتطامی گفت: مجموعه ناجا تلاش حداکثری دارد تا منویات مقام معظم رهبری را در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرایم محقق کند.

 

 سردار حسین اشتری سه شنبه شب در دیدار با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان ناجا از اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، بی بند وباری، لاابالی گری، فسادهای مالی و پدیده قاچاق به عنوان آسیب های اجتماعی اولویت دار یاد کردند و ناجا روی این مسائل متمرکز شده است.
وی بیان کرد: تلاش حداکثری داریم تا منویات مقام معظم رهبری و دغدغه فرمانده کل قوا در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرایم محقق شود و در این رابطه دست همکاری مردم و مسئولان را به گرمی می فشاریم.
به گزارش خبرچه به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اشتری رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد پلیس را افتخاری ارزشمند برای نیروی انتظامی و مایه فخر و مباهات دانست و گفت: آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری، روسای سه قوه و مسئولان نظام اسلامی برجسته و نیاز به همت مضاعف و احساس مسئولیت ویژه دارد تمرکز روی اصل پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی بوده؛ که در این زمینه نیروی انتظامی پای کار بوده و از امکانات و تجهیزات در دسترس ، بهره حداکثری و مثبت را برده است.
وی با اشاره به اینکه ، استان اردبیل به لحاظ دارا بودن مردمی متدین، ولایی و محب اهل بیت از نظر میزان بروز آسیب های اجتماعی و جرایم از میانگین کشوری بسیار پائین بوده است اظهار کرد: این مهم در سایه اقدامات موثر و مثبت پلیس، مشارکت مردم و حمایت های مسئولان محقق شده است.
فرمانده ناجا با ارزیابی مطلوب اقدامات صورت گرفته در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اردبیل و کسب موفقیت در ابعاد مختلف مأموریتی اضافه کرد: : بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است تعامل مطلوب، مؤثر و سازنده بین مجموعه انتظامی و مرزبانی در استان وجود داشته واین مهم، استان اردبیل را به یکی از استان های امن کشور تبدیل کرده و البته در این میان نقش مشارکت مردمی اجتناب ناپذیر و غیر قابل انکار است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این دیدار به مخاطرات فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت : تهدیدات فضای مجازی مصداق حرکت روی مین است.
وی گستردگی شبکه های اجتماعی و پیچیدگی فضای مجازی را که آسیب هایی را به دنبال داشته و تهدیدی برای سلامت جامعه خواهد بود را متذکر شد و افزود: تهدیدات فضای مجازی نگران کننده و مصداق حرکت روی مین است؛ لذا باید سرمایه گذاری گسترده ای روی تعمیق باورهای دینی، اعتقادات مذهبی و ارزش های اخلاقی صورت پذیرد تا حرکت همسو با تحولات جامعه داشته و از پیگیری هدفمند کارهای فرهنگی نیز غافل نبود.
او با بیان اینکه باید ارتباط موثر و تعامل هدفمند بین پلیس و اصحاب رسانه حفظ شود؛ بیان کرد : کارکنان نیروی انتظامی باید در امواج آسیب های اجتماعی مصون پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهند و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر که توفیق الهی و عجین شده با مأموریت های پلیس است؛ اهتمام جدی و مؤثر داشته باشند.
آیت الله عاملی با بیان اینکه افتخار بزرگ مردم اردبیل داشتن نیروهایی مخلص، شایسته، ولایی و متعهد در سنگر تأمین نظم و امنیت است؛ گفت: باید عزت، صلابت و منزلت اجتماعی پلیس حفظ و کارکنان انتظامی به قداست و ارزشمندی مأموریت های خود در تأمین آرامش مردم و امنیت جامعه واقف باشند.
وی مردم استان اردبیل را از لحاظ فرهنگی، اعتقادات اسلامی، باورهای دینی و محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بودن را زبانزد خاص و عام دانست و اضاغه کرد: اقدامات شایسته و مطلوبی در بحث های صیانتی در استان صورت گرفته است.
امام جمعه اردبیل ضرورت توجه به زیرساخت های امنیتی در پیکره نیروی انتظامی را یادآورد شد و اظهار داشت: باید در این حوزه پیشرفته ترین سیستم های صیانتی در اختیار بوده و اقدامات و برنامه ریزی ها بصورت منطقی و تأثیر گذار مدیریت شود.
فرمانده نیروی انتظامی برای شرکت در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی استان اردبیل و دیدار با ماموران ناجا در استان به اردبیل سفر کرده است.
آیین معارفه فرمانده نیروی انتظامی اردبیل فردا چهاشنبه برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد