با اجرایی شدن برجام پایه های توسعه اقتصادی ایران در حال تثبیت است



پاتوق

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با اجرایی شدن برجام پایه های توسعه اقتصادی ایران در حال تثبیت است و سیاست اقتصادی دولت در ارتباط با دنیا شتاب گرفته و مردم این را در زندگی حس خواهند کرد.
پاتوق ایرانیان   پاتوق   پاتوق سرای ایرانیان

  

  به گزارش پاتوق به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی سمنانی های مقیم خارج از کشور در عمارت خیل خان مهدی شهر،افزود : دولت تدبیر و امید در شرایط سخت روی کار آمد و امروز پس از دو سال تلاش بی قفه سیاست خارجی و موفقیت در مذاکرات، با اجرائی شدن برجام سیاست های اقتصادی نیز شتاب گرفته است.
وی اظهار داشت: در شرایطی که قیمت کالاها در بازارایران ساعتی تغییر می کرد و شرایط بازار داخلی نا آرام و بی ثباتی در همه عرصه ها به خصوص در بازار موج می زد و در سرازیری شدید اقتصادی قرار داشته ایم، دولت را تحویل گرفتیم.
شریعتمداری با بیان اینکه برخی از افراد در جامعه در شرایط بی ثباتی بازار افزایش نرخ دلار را تا 10 هزار تومان هم پیش بینی می کردند که خیلی هم دور از انتظار نبود، اظهار کرد:دولت تمام تلاش خود را به کار بست و توانست در سیاست خارجی و اقتصادی و ... ثبات را حاکم کند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی مذاکره قدرتمند با هدایت های داعیانه رهبری انقلاب را به همراه ایجاد تعامل با دنیا را به درستی در دو سال اخیر پیش بردیم.
معاون اجرایی رئیس جمهوری تصریح کرد: تحقق اهداف شعارهای دولت روحانی امروز قابل مشاهده شده است و پس از دو سال مذاکره دولت تدبیر و امید موضوع برجام نیز اجرائی شده است.
شریعتمداری افزود : به طور یقین تمامی شعارهای اقتصادی دولت تدبیر و امید محقق می شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تعداد زیادی قوانین، یکی از مشکلات ماست، تصریح کرد: امروز آرامش نسبی برای سرمایه‌گذاری در کشور حاکم است.
شریعتمداری با اشاره به اثرات توافق هسته‌ای در توسعه سرمایه‌گذاری کشور بیان داشت: به محض برداشته شدن تحریم‌ها از کشورهای صاحب تکنولوژی و فناوری دعوت شده و این کشورها نیز با اشتیاق به کشورمان آمده وامروز روابط بسیار مناسبی با ما دارند.
وی با اشاره به اینکه حضور نمایندگان کشورهای خارجی به معنای منجر شدن همه این رفت‌وآمدها به تولید نیست، تصریح کرد: اما باید توجه داشت که این آغاز راه است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف دولت به شمار می‌رود تصریح کرد: با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این هدف قابل تحقق است.
وی با اشاره به همراهی‌های مردم با دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: امروز در اثر همین همراهی‌ها چرخ اقتصادی در ایران با سرعت بیشتر یاز گذشته می‌چرخد و همین نویدبخش روزهای بهتری در آینده است.
معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه تا پیش از برجام نیاز صنعت کشور به سختی تامین می‌شد، ادامه داد: خوشبختانه با اجرای برجام امروز همه این امکانات در دسترس تولیدکنندگان ایرانی است و فضا برای رشد و توسعه مساعدتر شده است.
شریعتمداری ، ریختن ترس بازارهای جهانی از مراوده اقتصادی با ایران را از دیگر نتایج برجام خواند و گفت: در گذشته بازارهای هدف از خرید کالاهای ایرانی ترس داشتند اما با حذف و برداشتن محدودیت‌ها، عرصه برای رونق در این بخش فراهم شده است.
معاون اجرایی رئیس جمهوری اظهار داشت: فرصت های اقتصادی مهم برای سرمایه گذاری وجود دارد که ایرانیان مقیم خارج می توانند از آن استفاده کنند تا از فضای کسب و کار ایران رتبه خوبی را در دنیا کسب کنند.
شریعتمداری اظهار داشت: 25 درصد از مساحت استان سمنان را مناطق حفاظت شده تشکیل داده و اماکن تاریخی بسیار ارزشمندی در این استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کویرنوردی یکی از مهم‌ترین و مورد توجه‌ترین نوع گردشکری در دنیا‌ست، تصریح کرد: کویر استان سمنان زمینه و فرصت بسیار ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی یکی از نیازهای امروز استان سمنان است از ایجاد ارتباط بین استانداری سمنان و دفتر مربوط به ایرانیان خارج از کشور به منظور تسهیل در امور مربوط به سرمایه‌گذاری سمنانی‌‌‌ها و سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور خبر داد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان گفت: مطالبات استان سمنان از دولت بیش از 22 هزار میلیارد تومان پروژه است و این ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان سمنان وجود دارد.
شریعتمداری اظهار داشت: زمینه برای سرمایه‌گذاری بیش از 22 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان سمنان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه این مبلغ بیش از تمامی مبلغی است که سال گذشته در حوزه‌های عمرانی کشور تخصیص‌یافته است افزود: اما بااین‌حال دولت سعی کرده ‌تا در حد توانش، در بررسی و نهایی کردن طرح‌‌ها و پروژه‌های اقتصادی و عمرانی برای استان سمنان کوتاهی نشود و امروز چاره‌ای به جز رفتن به سمت سرمایه‌گذاری خارجی نداریم.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم درصدد است تا عقب‌ماندگی‌‌های توسعه‌ای در برخی از استان‌های کشور را رفع کند عنوان کرد: تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف در سطح کشور ازجمله اقدامات دولت در این راستا‌ست.
شریعتمداری با اشاره به سفر فردای هیئت دولت به استان سمنان تصریح کرد: مصوبات بسیار خوبی در سفر هیئت دولت به استان گنجانده‌شده است.
وی با بیان اینکه حل معضلات موجود در بخش اشتغال، کشاورزی و آب آشامیدنی استان سمنان موردتوجه دولت در این سفر بوده است، عنوان کرد: با دسته‌بندی صورت گرفته از نیازهای واحدهای اقتصادی و تولیدی استان سمنان، این نیازها با رعایت اولویت در این سفر مطرح و بررسی می‌شود.
در این نشست که به همت اداره کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه با همکاری استانداری سمنان برگزار شد، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استاندار سمنان و معاونین استانداری سمنان، همتی منتخب مردم سمنان، سرخه و مهدی شهر و جمعی از مدیران کل و صاحبان صنایع و سرمایه گذاران استان سمنان حضور داشتند.
برنامه های رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و ششمین سفر استانی به استان سمنان، شرکت در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست با سرمایه گذاران و امضای نمادین تعدادی تفاهم نامه و مصاحبه مطبوعاتی است.
کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)و یزد سفر داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد