بمب افکن های بی 52 آمریکا در قطر مستقر شدند



پاتوق

بمب افکن های بی 52 نیروی هوائی آمریکا به بهانه شرکت در نبرد علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق و سوریه در پایگاه هوائی العدید در قطر مستقر شدند.


پاتوق ایرانیان  پاتوق سرای ایرانیان پاتوق

      

به گزارش پاتوق به نقل از ایرنا، برخی رسانه های لبنانی با اهتمام ویژه به این خبر افزوده اند که از پایان جنگ سال 1991 میلادی در منطقه خلیج فارس این برای نخستین بار است که بمب افکن های بی 52 آمریکا در منطقه خاورمیانه مستقر می شوند.
فرماندهی مرکزی نیروی هوائی آمریکا اعلام کرده است که این بمب افکن های دور برد آخرین باردر ماه مه سال 2006 و در چارچوب جنگ افغانستان و سپس رزمایش های نظامی به رهبری آمریکا در اردن در ماه مه سال 2015 به پرواز در آمده اند.
ژنرال « چارلز براون» فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی هوائی آمریکا گفته است که « بکار گیری بمب افکن بی 52 بیانگر عزم ما برای اعمال فشار مستمر برداعش و دفاع از منطقه در مقابل هر تحول ناگهانی در آینده، است».
براون افزود: بمب افکن های بی 52 می توانند با استفاده از سلاح های هجومی ماموریت های متنوعی از جمله حمله های راهبردی ، دفاع هوائی و مقابله با جنگنده ها و عملیات در دریا را برعهده بگیرند.
ژنرال « کریس کارنز» سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی هوائی آمریکا هم گفته است که « نمی توانم به دلایل امنیتی تعداد بمب افکن های بی 52 مستقر شده در پایگاه هوائی العدید را اعلام کنم».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد