ناتوانی سازمان های بشردوستانه برای مقابله با وضعیت فاجعه بار یمن



سخنگوی کمیته صلیب سرخ جهانی اعلام کرد سازمان های بشردوستانه توان چندانی برای مقابله با وضعیت وخیم ناشی از شیوع بیماری وبا در یمن ندارند.

  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کمیته صلیب سرخ جهانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: طی یک سال این دومین باری است که بیماری وبا در یمن شیوع پیدا می کند. بر اساس آمارهایی که وزارت بهداشت یمن دو روز پیش ارائه کرده بیش از هشت هزار و پانصد مورد وبا مشاهده شده است که منجر به مرگ صد و پانزده تن شده است.

ماذب کاذ فغالی افزود: شیوع وبا به خاطر عوامل انسانی است. تداوم مشکلات امنیتی در یمن و تداوم درگیری ها در این کشور که منجر به فروپاشی بسیاری از نهادها شده و همچنین جمع آوری نشدن زباله ها از سطح شهر در برهه اخیر همه و همه منجر به شیوع بیماری وبا شده است. همچنین بارندگی های سیل آسایی که در روزهای اخیر در صنعا رخ داده، اوضاع را وخیم تر کرده است.

سخنگوی کمیته صلیب سرخ جهانی خاطرنشان کرد: مساله نگران کننده تنها شیوع وبا نیست بلکه مساله نگران کننده دیگری که وجود دارد این است که بیمارستان ها و مراکز درمانی ظرفیت کافی برای پذیرش بیماران ندارند.

براساس ارزیابی های صورت گرفته در حال حاضر هفتاد درصد از یمنی ها نیازمند کمک های بشردوستانه هستند و این رقم بسیار بزرگی است. سوال این نیست که سازمان های بشردوستانه چه کاری می توانند برای این افراد انجام دهند سوال درست این است که بپرسیم ما برای جلوگیری از این وضع چه کاری نباید بکنیم. ما نمی توانیم وضعیت یمنی ها را به طور کامل بهبود ببخشیم.

وی تاکید کرد مساله مهار بیماری وبا در دست کمیته صلیب سرخ بین المللی نیست این مساله حتی در اختیار نهادهای بهداشت و درمان یمن نیز نیست. دلیل بر این مدعا هم این است که این بیماری بر می گردد و دوباره شیوع پیدا می کند آن هم در شرایطی بدتر و اسف بار تر از گذشته. هم اکنون وبا یک بار دیگر در یمن شیوع پیدا کرده آن هم در حالی که مراکز درمانی با وضعیت بدتری نسبت به گذشته روبرو هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد