رییس دادگستری یزد: تبلیغات انتخاباتی نباید آرامش مردم را مختل نماید

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : انتخابات دارای شور و هیجان است که شکوه و عظمت حضور در پای صندوق های رأی را رقم می زند اما نباید اجازه داد این شور و هیجان آرامش و آسایش مردم را مختل نماید .

  

به گزارش خبرچه به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، محمدرضا حبیبی در سومین جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی یزد افزود: استفاده از بلندگو ، تشکیل کارناوال و کاروان های تبلیغاتی و تجمع در میدان ها و خیابان ها به نظم و انضباط شهر لطمه می زند و مردم نیز نسبت به اینگونه مسائل معترض هستند .
وی ادامه داد: برگزاری میتینگ های سیاسی در محافل خاص و با حضور نامزدها و نمایندگان آنها منع قانونی ندارد اما این مسئله با تجمع های در حاشیه خیابان ها برخی مواقع با رفتار های هنجار شکنانه و غیر اصولی همراه است فرق می کند .
این مسئول نسبت به سوء استفاده از فضای آزاد تبلیغات نیز هشدار داد و گفت: باید دقت شود تا این فضای پر هیجان انتخابات عرصه سوء استفاده افراد معلوم الحال مطرود ملت قرار نگیرد .
حبیبی به پایبندی و الزام به قوانین و مقررات توسط همه گروه ها ، نامزدها و طرفداران آنها تاکید کرد و گفت: استفاده از تصویر اشخاص و افرادی که بنا به دلایلی استفاده از تصاویر آنها ممنوع است یک تخلف و جرم محسوب می شود و با افرادی که نسبت به این مسئله بی توجه باشند برخورد خواهد شد .
رئیس کل دادگستری یزد ، ارائه تذکر و هشدار را برای جلوگیری از بسیاری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کافی دانست و گفت: بسیاری از تخلفات و جرائم انتخاباتی از روی نداشتن اطلاع و آگاهی روی می دهد که با یک تذکر جدی و به موقع مسئله قابل حل و رفع است و چنانچه فرد و یا گروهی نسبت تخلفی اصرار داشته باشند برخوردهای قاطع قانونی انجام خواهد شد .
وی با اشاره به ممنوعیت نصب هرگونه بنر و پلاکارد در سطح شهر غیر از مکان ستاد های انتخاباتی گفت: شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به جمع آوری این بنرها اقدام نماید و اگر پرونده کیفری تشکیل و فرد متخلف یا مجرم تحت تعقیب قرار گیرد و شهرداری هزینه جمع آوری تجهیزات و لوازم تبلیغاتی خلاف را از مرتکب مطالبه نماید قابل رسیدگی در دادگاه خواهد بود .
در این جلسه مسائل مختلف انتخاباتی استان مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت .

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری 29 ادیبهشت ماه برگزار می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد