واکنش ‌پناهیان به اظهارات روحانی در همدان: افرادی که می‌خواستند دیوار و پرده بکشند الان پای منبر روحانی سینه می‌زنند

 استاد و حوزه با طرح این سئوال که چرا عده‌ای به دلیل قبیله‌گرایی ناکارآمدی روحانی را نادیده می‌گیرند، گفت: افرادی که می‌خواستند دیوار و پرده بکشند، الان پای منبر روحانی سینه می‌زنند.

  

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا پناهیان بعد از ظهر امروز در نشست با طلاب یزدی با اشاره به اینکه خداوند متعال بیشترین آیه و معجزه را در طول تاریخ برای قوم یهود نازل کرده، اظهار داشت: با این وجود بیشترین گمراهی و شرک هم در این قوم مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام هم امثال سامری‌ها وجود دارند، اظهار داشت: از جمله این افراد ابوموسی اشعری است، الان هم سامری این امت آخوندی است که در مسجد حرف سیاسی نزند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر مساجد به پایگاه‌های سیاسی و دینی تبدیل نشوند، خطر سامری‌ها و خوارج در جامعه وجود دارد و الان هم برخی نقاط در معرض سامری مسلکی قرار گرفته‌اند.

پناهیان با تاکید بر اینکه التزام عملی و قلبی به ولایت بزرگترین قسم قرآن کریم است، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم قسم یاد کرده که اگر کسی التزام عملی و قلبی به ولایت پیامبر(ص) نداشته باشد، دین و ایمان ندارد.

وی به صحبت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه همه اسلام سیاسی است، اشاره کرد و اظهار داشت: فقهی که ما برای منبر نیاز داریم فقه پیچیده‌ای است که مصادر و انواع آن هنوز تبیین نشده و کار زیادی در این زمینه در پیش رو داریم.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فقاهت در بسیاری از ابواب هنوز شروع نشده، عنوان کرد: این اقدامات سبب شده که مردم دیندار غیرسیاسی می‌شوند و اگر یک طلبه و آخوند هم بخواهد مطلب سیاسی بیان کند به وی ایراد می‌گیرند.

پناهیان از جمله مسائل سیاسی بسیار مهم در دین را عزل و نصب مسئولان دانست و گفت: اینکه بگوییم حتما باید تمام عزل و نصب‌ها صد در صد درست باشد امکان‌پذیر نیست چون انسان همیشه در معرض گمراهی قرار دارد و حتی بعضی مسئولان منصوب معصومین(ع) هم منحرف شدند.

وی ادامه داد: ممکن است انسان شخصی را به عنوان تصدی مسئولیتی معرفی کند که پس از مدتی با گمراهی روبه‌رو شود و به هیچ عنوان نمی‌توان جلوی این انحراف را گرفت ولی از ابتدا هم این موضوع مشخص نبوده است.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه به مشکل دو قطبی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در طول نبوت 23 ساله خودشان نزدیک به 24 ساعت با مردم قهر کردند که در این زمان هم با آنها قهر سکوت و هم مجازاتشان کردند.

پناهیان موضوع این قهر رسول گرامی اسلام را ایجاد دوقطبی مهاجرین و انصار دانست و عنوان کرد: این موضوع سبب شد که سوره منافقین بر نبی مکرم اسلام(ص) نازل شود که موضوع آن نفاق سیاسی و شکاف‌افکنی در جامعه بود.

وی وجود این دو قطبی را در جامعه اسلامی شایسته ندانست و عنوان کرد: الان خیلی از افرادی که از آقای روحانی طرفداری می‌کنند ایرادهای وی را می‌دانند ولی به دلیل اینکه هم حزب آن‌هاست از وی انتقاد نمی‌کنند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از این طرف اگر یک اصول‌گرا بالا بیاید و کسی بخواهد انتقاد کند مدام بگوییم نه انتقاد نکن او هم گروه ماست، چنین مواردی اصلا در شان جامعه اسلامی نیست.

وی با تاکید بر اینکه عالم دینی باید هوشیار باشد، نباید از این الفاظ اصول‌گرا و اصلاح‌طلب که زمینه دو قطبی در جامعه است استفاده کند، خاطرنشان کرد: الان یکی از علمای برجسته اصلاح‌طلب به نام آقای رحیمیان در صدر جمنا قرار گرفته و یکی از روحانیون اصول‌گرا که رئیس‌جمهور فعلی است در صدر اصلاح‌طلبان قرار گرفته است، این نشان می‌دهد که چنین مسائلی دروغ است.

استاد برجسته حوزه علمیه به صحبت‌های جهانگیری مبنی بر اینکه من اصلاح‌طلب هستم اشاره کرد و ادامه داد: وی در حالی بیان می‌کند اصلاح‌طلب است که یک زمانی آقای ناطق نوری را دشنام می‌دادند که مظهر اصول‌گرایی است.

پناهیان با بیان اینکه این رفتار آقای جهانگیری همانند این است که راهنمای چپ بزنیم و به سمت راست بپیچیم، گفت: این بی اخلاقی های سیاسی باید مورد غضب علما در مساجد قرار گیرد، چنین مسائلی خلاف شرع و عقل است که از هر راه خلافی برای رای آوردن استفاده کنند.

وی به صحبت های رئیس جمهور در همدان مبنی بر اینکه عده ای می خواهند رای بیاورند و دیوار در پیاده رو بکشند، گفت: نکته اول در این زمینه این است که افرادی که می خواستند چنین اقدامی را بکنند و امام خمینی(ره) با آنها به واسطه مقام معظم رهبری مخالفت کرد، الان دارند پای منبر شما سینه می‌زنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نباید اخلاق و اصول اخلاقی را زیرپا بگذارد، ادامه داد: نکته دیگر اینکه آنها نمی‌خواستند دیوار بکشند و به دنبال پرده کشیدن آن هم نه در پیاده‌رو بلکه در دانشگاه بودند.

پناهیان گفت: چرا اجازه می دهید چنین جاه‌طلبانی هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند، عده‌ای فردی را دوست دارند و می‌خواهند به دنبال وی باشند، این موضوع چه ربطی به تایید عدم مدیریت و توانایی اداره کشور توسط آقای روحانی دارد، چرا اجازه می‌دهید قبیله‌گرایی مسائل پیش برود.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی یکی از افرادی است که سبقه بازی‌های سیاسی و قبیله‌گرایی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی ندارد و به دنبال این دو قطبی‌ها نبوده، گفت: از جمله روحانیون معروف و به نامی که به آقای رئیسی علاقه بسیاری داشت و دست خط‌های ایشان هست که نسبت به اجرایی شدن پیشنهادهای آقای رئیسی به وزرایش دستور می‌داد، شخص آقای خاتمی بود.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: ایشان مشکلات وزارتخانه‌ها را تک تک اسکن می‌کردند و به آقای خاتمی پیشنهاد می‌داد، آقای خاتمی به ایشان می‌گفت بیایید این پیشنهادها را در هیئت دولت بیان کنید.

پناهیان با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام رئیسی هیچ زمانی به دنبال افشاگری نبود، گفت: شخص آقای جهانگیری نزد آقای رئیسی پرونده داشت و ایشان حتی یک بار هم برنگشت این موضوع را بیان کند و بگوید که آقای جهانگیری شما فلان پرونده را داشتید.

وی با تاکید بر اینکه ما باید به اخلاق و شخصیت فراجناحی رای بدهیم، خاطرنشان کرد: این فراجناحی را باید در نظر گرفت و بازی‌های قطبی و جناحی را کنار بگذاریم، الان ایشان بسیار نجیبانه و با اخلاق پیش می‌روند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: اگر حساب کنیم و ببینیم چند نفر از کاندیداهای ابتدای انقلاب تاکنون به اندازه ایشان به مسائل و مشکلات وزارتخانه‌ها اشراف داشته‌اند، شان و جایگاه وی را به خوبی متوجه می‌شویم. 

پناهیان ادامه داد: این که علما به ایشان می‌گویند بیا که فساد کل جامعه را گرفته، به دلیل این نیست که از وی خوششان می‌آید بلکه به دلیل توانمندی است که در وی دیده‌اند و می‌دانند که ایشان توانایی اداره با فساد را دارند و تخصصش برخورد با فساد است.

وی یکی از دلایل ریشه کن نشدن فساد را خط قرمزهای رئیس جمهورها دانست و گفت: مدعی فساد باید مدیر قوه مجریه باشد والا از قوه قضائیه کاری بر نمی‌آید، متاسفانه تعداد زیادی پرونده در دوره‌های مختلف ایجاد شده که روسای جمهور آن را خط قرمزشان عنوان کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد