از حقوق و معیشت معلمان نباید نردبان تبلیغ ساخت/ دستاوردهای کشور نتیجه زحمات معلمان است

رییس جمهوری گفت: بسیار تاثر انگیز است که عده‌ای می‌خواهند از وضعیت معلمان، جامعه را سیاه نشان بدهند.

  

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز در همایش «معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان» در سالن اجلاس سران با اشاره به یاد و خاطره شهیدان مطهری، رجایی و باهنر که نماد آ‌موزش و پرورش، خدمت، ایثارگری بودند، اظهار داشت: من روز بزرگ معلم را به همه استادان تبریک و تهنیت می‌گویم زیرا که ایشان خدمت بزرگی برای کشور انجام داده اند و همچنین یاد شهدای آموزش و پرورش که در دفاع مقدس درخشیدند نیز گرامی می‌دارم.

وی بیان کرد: برگزاری این جلسه به ما می‌گوید که چگونه از مدرسه باید به فناوری و اقتصاد دانش بنیان به یک سرافرازی علمی و تولیدی در سراسر منطقه و جهان دست پیدا کنیم و تردیدی نیست که اگر پیشرفتی در این کشور است در سایه زحمات معلمان شریف‌مان است و به نظر من یکی از دوران به یاد ماندنی و خوش ما همان دوران تحصیل و مدرسه رفتن است.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: روز اولی که به مدرسه وارد شدیم و سال‌های بعد مدرسه که مراحل علمی و یا خدمتی را در جامعه طی کردیم همگی مدیون تلاش‌های معلم‌های عزیز است و به نظرم نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان که در حاشیه این همایش انجام شد به همه نشان داد که جوانان و فارغ التحصیلان ما و همچنین دانشجویان و دانش آموختگان ما چگونه بر روی پای خودشان ایستاده و در مسیر علم و دانش پیشرفت و تعالی تلاش می‌کنند و زمانی که دانشجویان به ما می‌گفتند که محصولشان به کشورهایی صادر می‌شود و یا راهی بازار داخل شده این مسئله برای من بسیار خوشحال کننده بود.

وی با بیان اینکه همه ما باید از کارهایمان با شوق و ذوق و همچنین افتخار یاد کنیم،‌ افزود: کار شما معلمان برای کشور و آینده جامعه‌مان افتخارآفرین است و معلمان عزیز وقتی که محصولات دانش بنیان که همان نتیجه سال‌ها تلاش خود را می‌‌بینند و اینکه فارغ التحصیلان در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌اند و به مدارج و افتخارات بالای علمی دست یافته‌اند این خود بهترین هدیه برای معلمان عزیز محسوب می‌شود و اینکه ما بتوانیم بازار منطقه و دنیا را تصاحب کنیم مسئله بسیار مهمی است.

روحانی عنوان کرد: شعارها ما را به جایی نمی‌رساند زیرا ما سال‌های زیادی شعار شنیدیم و به نظر من آنچه که مهم است اینکه ما در مقام علم قدم‌های موثری برداریم و برای من تأسف‌انگیز است که عده‌ای می‌خواهند از معلمان جامعه و آموزش و پرورش به عنوان یک ابزار استفاده کنند که من در همینجا در پشت این تریبون می‌گویم که آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بازنشستگان وکارمندان در بخش‌های مختلف بی مشکل نیستند و به نظرم نه تنها در ایران بلکه در کشورهای پیشرفته نیز این دستگاه‌ها ممکن است دارای مشکلاتی باشند.


رئیس جمهور ادامه داد: جامعه ما همیشه سختی و مشکلات دارد و معلمان نیز از سختی معیشتی برخوردارند و این مسئله جای هیچ تردیدی نیست.

وی تأکید کرد: من به دنبال رأی نیستم که از حقوق و معیشت معلمان نردبانی برای تبلیغ خودم درست کنم و از یک طرف حقوق کم معلمان را بگویم و از طرف دیگر از بالا بودن هزینه‌های جاری کشور انتقاد کنم.

روحانی ادامه داد: حقوق معلمان، کارمندان، مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد جزو هزینه‌های جاری دولت است و زرق و برق ادارات جزو این نوع هزینه محسوب نمی‌شود و اگر من بخواهم در دولت تدبیر و امید هزینه‌های جاری را کم کنم باید بخشی از هزینه‌های اجرایی که شامل حقوق معلمان،‌ مستمری بگیران کمیته امداد، بخش دفاعی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت را باید بودجه‌هایشان را کم کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کاهش هزینه‌های جاری با افزایش حقوق معلمان و بخش‌های مختلف کشور یک تناقض عجیبی وجود دارد، افزود: باید درآمد کشور را افزایش دهیم و راه دیگری در این مورد وجود ندارد و دولت یازدهم هیچ گاه قرض نگرفته است زیرا این کار باعث ایجاد تورم ۴۵ درصدی کشور شده بود و در دولت قبلی به خاطر درست کردن مسکن ۴۵ هزار میلیارد تومان پول از بانک مرکزی قرض گرفته بود که نتیجه کارش ایجاد تورم ۴۵ درصدی بود.


روحانی با بیان اینکه رئیس جمهور باید حافظ حقوق مردم باشد، ادامه داد: امروز یک روز تاریخی برای ملت ایران است و هر انتخابات سهم بزرگی در کشور و سرنوشت تاریخی آن دارد و بنا به آیه قرآن که هزار ماه یک طرف و شب لیلة القدر یک طرف است به نظرم ۲۹ اردیبهشت ماه به نوعی لیلة القدر است و ما باید سرنوشت، پیشرفت، امنیت و آینده خودمان را در ۲۹ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی ادامه داد: مهم برای دولت ما عزت ملی ، اقتدار ایران و پیشرفت است و ما قدرت نمی خواهیم تا دیگران را بترسانیم بلکه قدرت می خواهیم که با همایسگان مان و دنیا دوست باشیم و اگر کسی به ما تجاوز کرد با قدرت و وحدت در برابر او قاطعانه می ایستیم .   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد