پارلمان عراق مشارکت در کنفرانس های خارجی ضد امنیت ملی را ممنوع کرد

پارلمان عراق روز یکشنبه در مصوبه ای که با موافقت اکثریت نمایندگان مواجه شد، مشارکت در کنفرانس های خارجی را که به امنیت ملی عراق آسیب می رساند، ممنوع اعلام کرد.

  به گزارش خبرچه به نقل از ایرنا، پارلمان عراق روز یکشنبه به ریاست 'سلیم الجبوری' رییس پارلمان برگزار شد و طی آن مصوبه ممنوعیت مشارکت سیاسیون و مسئولان عراقی در کنفرانس های خارجی که به امنیت ملی عراق آسیب می زند، به تصویب رساند.

براساس این مصوبه پارلمانی، مشارکت یا حضور شخصیت های سیاسی یا مسئولان عراقی در کنفرانس ها و نشست هایی که در خارج یا داخل عراق برگزار می شوند و به امنیت ملی عراق و روند سیاسی آسیب می زنند و برضد منافع ملی است، ممنوع است.
پارلمان عراق در واکنش به حضور تعدادی از نمایندگان، شخصیت های سیاسی و برخی مسئولان در چند کنفرانس اخیر خارجی که در آنکارا و ژنو و پیش از آن در امان و دوحه و حتی اربیل (شمال عراق) برای بررسی آینده عراق برگزار شده بود و اعتراضات گسترده داخلی به دنبال داشت، صادر شده است.
نمایندگان پارلمان و گروه های سیاسی عراقی معتقدند که تمامی کنفرانس ها و نشست هایی که با حمایت های خارجی در خارج از عراق درباره آینده این کشور برگزار می شود، مشکوک و با اهداف تجزیه و فتنه انگیزی و دخالت در امور داخلی عراق است.

علاوه بر شخصیت هایی که در داخل عراق در این کنفرانس های خارجی شرکت کرده اند، بسیاری از افراد مشارکت کننده از شخصیت های متهم به تروریسم یا همکاری با آن هستند و تحت تعقیب دستگاه های قضایی و امنیتی عراق قرار دارند.                        

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد