مستندی که با الهام از شهادت دختر 23 آمریکایی به دست اسرائیل ساخته شد

مقاومت فلسطین  مستندی که با الهام از شهادت دختر 23 آمریکایی به دست اسرائیل ساخته شد

مستند «خوشه های زیتون» در رویکردی نو و با بهره گیری از تصاویر کمتر دیده شده، به انعکاس سرنوشت 26 هنرمند و نخبه آمریکایی و اروپایی یهودی و مسیحی حامی فلسطین می‌پردازد.       

  

به گزارش خبرچه به نقل از جام نیوز، علیرضا سلیمانی زاده مدیر شبکه جهانی سحر در ابتدای مراسم رونمایی از مجموعه  مستند «خوشه‌های زیتون» از تلاش عوامل و دست اندرکاران این مجموعه مستند قدردانی کرد.

 

بنا بر این گزارش، در این مراسم که با حضور برخی مدیران شبکه جهانی و آقایان صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران ، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی برگزار شد از عوامل تهیه و تولید مجموعه مستند «خوشه‌های زیتون» قدردانی شد و صحنه هایی از این مستند فاخر برای حضار به  نمایش درآمد.

 

مجتبی لطفی کرامتی، کارگردان مجموعه مستند «خوشه های زیتون» این مستند را یک کار تولیدی- پژوهشی بنیادین عنوان کرد که حاصل تلاش یکساله  تیم  مستند ساز جوان و خلاق است و در رویکردی نو و با بهره گیری از تصاویر کمتر دیده شده، به تحقیق و انعکاس واقعیت سرنوشت 26 هنرمند و نخبه فرهنگی آمریکایی و اروپایی یهودی و مسیحی حامی فلسطین می‌پردازد.

 

به گفته لطفی کرامتی، بیشتر این نخبگان غیرمسلمان هستند و دلیل انتخاب این افراد این بوده است که با الهام گرفتن از حامیان فلسطین به جهانیان نشان داده شود که دفاع از مردم مظلوم فلسطین مختص مسلمانان نیست و هر کس اندکی وجدان بیدار داشته باشد  ظلم برعلیه مردم مظلوم فلسطین را درک می کند.

 

«خوشه‌های زیتون» سعی کرده است از دیوارهای سانسور اخبار و رویدادهای رسانه های غربی مربوط به مردم مظلوم فلسطین عبور کند و گوشه ای از واقعیات سرزمین فلسطین را به تصویر بکشاند.

 

علت نامگذاری این مجموعه به خاطر وجه تسمیه شکوفه های زیتون با شهادت دختر 23 آمریکایی «ریچل کوری» است.

 

وی افزود: خانم ریچل کوری را نماد یک زیتون در نظر گرفتیم که این درخت افتاده بر زمین نه تنها از دست نرفت بلکه جوانه زد و اسم این جوانه ها را گذاشتیم خوشه های زیتون ... جوانه هایی که نماد آن نخبگان فرهنگی و علمی هستند که از سراسر جهان به پا خاسته اند و جنبش های بی نظیری را که باعث زمین گیری رژیم صهیونیستی شده است،  بوجود آورده‌اند.

 

لطفی کرامتی همچنین تاکید کرد: به اذعان رژیم صهیونیستی یکی از نتایج مستقیم شهادت ریچل کوری  تشکیل نهضت‌هایی همچون بی دی اس یا جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی بود که به قدری ضربه ای اساسی و جبران ناپذیر به پیکره  رژیم صهیونیستی وارد کرده که بارها رژیم غاصب اسرائیل و مقامات جعلی این رژیم انتقاد خود را در این باره به رسانه های آمریکایی و در محافل صهونیستی بیان کردند.

 

«شکوفه‌های زیتون» در 13 قسمت تهیه شده که پخش فصل نخست آن از نوروز 96 از شبکه جهانی سحر آغاز شده است.

 

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران که به مناسبت رونمایی از مستند «خوشه‌های زیتون» مهمان  شبکه جهانی سحر بود ضمن تشکر از ساخت چنین مستندی گفت: فلسطین امت بزرگی است و سهم مهمی در تاریخ مبارزه با ظلم و ستم در جهان دارند.

 

وی گفت : باید جوامع مسلمان هوشیار باشند که  رژیم صهیونیستی خطرناکترین برنامه و نقشه خود را  نه تنها در قبال فلسطینیان بلکه برای تمام جهان عرب آغاز کرده و بدنبال  تقسیم کشورهای عربی و اسلامی است.

 

او ادامه داد: جمهوری اسلامی  چه در زمان امام خمینی (ره)  و چه در زمان  حضرت آیت الله خامنه ای ( مدظله العالی ) همواره حامی و پشتیبان ملت مظلوم فسطین بوده و این حمایت  نیرو و انگیزه مضاعفی برای مقاومت و ایستادگی به مردم فلسطین و مبارزان می دهد و انشالله بزودی پیروزی حق بر باطل محقق خواهد شد.

 

دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) با ابراز خرسندی از ساخت مجموعه مستند خوشه های زیتون و تشکر و قدردانی از مسئولان شبکه سحر گفت: در دنیایی که جنگ نرم به یکی از جدی ترین عرصه های زورآزمایی قدرت ها و رسانه ها تبدیل شده است وظایف رسانه ها در بین حقایق بسیار پررنگ تر و مهم تر می شود./ فارس                  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد