تجلیل از شفافیت در بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افراد پیشرو در شفافیت و افرادی که به تحلیل های قوی تر و بنیادی تر کمک می کنند، شایستگی این را دارند که از جایگاه ممتازتری نسبت به سایر همکاران خود برخوردار باشند.

 

 

  به گزارش خبرچه به نقل از سرویس اقتصادی جام نیـوز، شاپور محمدی در دومین مراسم تجلیل از فعالترین نهادهای مالی و شفاف ترین ناشران بازار سرمایه،  شفافیت و نقدشوندگی را دو عامل کلیدی در بازار سرمایه خواند و گفت: این دو معیار مهمترین عاملی است که قابلیت کارا بودن بازار سرمایه را محقق می کند.

 

وی با اشاره به اینکه این پیام نشست  حاکی از جایگاه ممتاز نهادهای مالی و ناشران بازار سرمایه است،اظهارداشت:افراد پیشرو در شفافیت و افرادی که به تحلیل های قوی تر و بنیادی تر کمک می کنند، شایستگی این را دارند که از جایگاه ممتازتری نسبت به سایر همکاران خود برخوردار باشند.

 

این مقام مسئول با ابراز امیدواری از اینکه شفاف سازی نهادها و ناشران بازار منجر به رشد بیشتر بازار خواهد شد،گفت:مراسم تجلیل در حالی  سالانه برگزار می شود که حتی می توان علاوه بر این اقدام مثبت تجلیل های پنج ساله نیز برگزار کرد تا بدین وسیله از زحمات ارزنده ناشران شفاف و نهادهای مالی فعال قدردانی شود.

 

افزایش سطح تحلیل در بازار منوط به انتشار به موقع

معاون نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان نیز در این مراسم  با بیان اینکه از سال گذشته ابتکار تجلیل از ناشرانی که وظیفه خود را به نحو درست انجام داده و دو معیار دقت و سرعت در انتشار اطلاعات را مد نظر داشتند تقدیر صورت گرفته است، گفت: در حوزه ناشران بورسی و فرابورسی موفق شدند که هر سه ماه یک بار اطلاعات خود را منشتر کنند امتیار بالاتری در این رقابت گرفته اند.

 

حسن امیری افزود: هر چه قدر سطح سرعت و دقت ارایه اطلاعات بالا رود عمق بازار بیشتر می شود وتحلیل جایگزین پیش بینی و برآورد می شود.

 

وی  با تاکید بر اینکه افزایش سطح تحلیل در بازار منوط به انتشار به موقع، دقیق و مناسب اطلاعات است، گفت: از مهمترین اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته توالی انتشار اطلاعات واقعی است. هر چه قدر از انتشار پیش بینی فاصله گرفته شود و انتشار اطلاعات واقعی جایگزین آن شود سطح تحلیل بالاتر می رود و سرمایه گذاران می توانند تصمیم بهتری بگیرند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  توقف و بازگشایی نمادها نیز می تواند با انتشار واقعی اطلاعات کوتاهتر شود، گفت: بر اساس این فرآیند چنانچه بتوانیم در دوره های یک ماهه از شرکت ها اطلاعات بگیریم به این روند سرعت بخشیده می شود و بر این اساس از سال گذشته انتشار تولید وفروش ماهیانه برخی شرکت ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

امیری با بیان اینکه باید مفروضات جایگزین EPS شود، گفت: بعضاً مفروضات اعداد و ارقام EPS را به چالش می کشند در نتیجه باید تمرکز و توجه از EPS به مفروضات بودجه منتقل شود. چون در دوره های میان دوره اتفاقاتی می افتد که می تواند سود و زیان شرکت ها را تغییر داده و اثر آن روی EPS تحلیل گران را به چالش بکشد.

 

معاون نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان گفت: آنچه اهمیت دارد تاخیر و عدم انتشار اطلاعات است که منجر به تشکیل پرونده های تخلفاتی می شود که باید از این فرآیند جلوگیری شود.

 

وی با تأکید بر اهمیت دقت و انتشار اطلاعات گفت: شرکت هایی که این دو شاخص را رعایت می کنند رتبه های بالاتری دارند و در نتیجه اطلاعاتشان قابل اتکا تر است و می تواند ریسک کمتری را متوجه سرمایه گذاران خود کند در حالیکه شرکت هایی که در پایین جدول این رتبه بندی قرار دارند با ریسک بالایی مواجه هستند.

 

گفتنی است، عصر امروز طی مراسمی با حضور شاپور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر حسن امیری معاون نظارت بر بازارها و بورس و دکتر علی سعیدی معاون نظارت بر نهادهای سازمان بورس و مهندس یاشار فروهر مدیرعامل روابط عمومی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و جمعی از مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار از فعالترین نهادهای مالی و شفاف ترین ناشران بازار سرمایه تقدیر به عمل آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد