فرهنگ کشورهای اسلامی نباید تحت تأثیر فرهنگ غربی‌ها قرار گیرد

امام جمعه یزد گفت: فرهنگ کشورهای اسلامی نباید تحت تأثیر فرهنگ غربی‌ها قرار گیرد.

  

به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری بعد از ظهر دوشنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره افغانستان شناسی در یزد با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال تعالی و سعادت جاودانه نیست اظهارداشت: سبک زندگی غربی مناسب کشورهای اسلامی نیست و آنها را به قهقرا می‌برد.

وی ادامه داد: دنیای غرب تنها ستمگری و آقایی بر جهان را مدنظر قرار دارد عنوان کرد: اما مسلمین در زندگی خود به دنبال هدف هستند و این هدف را قرآن برای آنها مشخص کرده و مسیر را نیز به آنها نشان داده است.

امام جمعه یزد گفت: در مورد سبک زندگی حاکم بر زندگی مردم به ویژه در کشورهای اسلامی عنوان کرد: صهیونیست‌ها سبکی از زندگی را باب کرده‌اند که باعث فرو ریختن انسانیت است و اینها دشمن بشریت و اسلام هستند زیرا با حرکاتی که انجام می‌دهند، انسان را به مقام حیوانیت و به قهقرا می‌رسانند.

ناصری خاطرنشان کرد: قرآن و رسول خدا (ص) مسیر زندگی سعادتمندانه را به انسان نشان داده‌اند بنابراین ضروری است از اصل قرآن و مفسران واقعی که پیامبر آنها را معرفی کرده، دستور کار بگیریم و از سخنان و تصمیم‌های پیامبر دوری نکنیم زیرا پیامبر از روی هوی و هوس سخن نمی‌گوید.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سخن پیامبر (ص) بر اساس منطق و کلام وحی است و نمی‌شود از حرف پیامبر اجتهاد کرد گفت: تلاش و جدیت مهاجران افغانستانی بر این باشد که خود را از همه لحاظ آماده کنند تا بتوانند به کشور خود و سایر ممالک اسلامی خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه تفاوتی ندارد مسلمان در کجا ساکن باشد افزود: خدمت به انسان‌ها، خدمت به جامعه بشریت است اما لازم است نخبگان افغانستانی برای آبادانی کشور خود و خدمت‌رسانی به مردم رنج‌کشیده افغانستان آماده شوند.

ناصری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در جهان امروز با آن دست به گریبان هستیم، این است که هدف زندگی برای ما مشخص نیست و روی این مقوله مهم کمتر فکر شده است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: زندگی که در آن هدف مشخص نباشد، همچون کلاف سردرگمی است که راه به جایی نمی‌برد بنابراین باید در هر شرایطی برای زندگی، هدف و مقصد تعیین کنیم.                        

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد