امام جمعه تربت حیدریه: خرید کالای ایرانی، تجلی اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه تربت حیدریه در آستانه سال نو، با اشاره به رونق بازار و افزایش تقاضای خرید شب عید، از مردم خواست در راستای عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی، با خرید کالای داخلی از اشتغال و تولیدکنندگان ایرانی حمایت کنند.

  

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه مردم از وضعیت اقتصادی و چالش های موجود آن آگاه هستند و تنها راه برون رفت از این معضلات، حمایت از کار، سرمایه و تولید ایرانی در قالب اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: مردم هر قدر به سمت تامین مایحتاج خود از طریق تهیه کالای ایرانی پیش بروند، کمک بسیار شایسته ای به دولت برای تامین اشتغال جوانان و رونق کار صنعتگران و کارگران هم وطن خود خواهند کرد.
عصمتی افزود: از سوی دیگر هر قدر مردم از تولیدات داخلی خرید کنند، می توان امیدوار بود در واپسین روزهای سال، کارگران ایرانی نیز مانند دیگر اقشار حقوق و مزایای شب عید خود را دریافت کرده و آن ها نیز سال نو را با شیرینی آغاز کنند.
وی در بخش دیگری اظهار کرد: هر چند دولت نیز بارها تاکید کرده در شرایط برابر از کالاهای ایرانی استفاده شود، اما با این حال تنها این مردم هستند که می توانند مانند دیگر صحنه ها از دولت و صنعت داخلی حمایت کنند.
شهرستان تربت حیدریه دارای سه شهرک صنعتی است که 2 شهرک در تربت حیدریه و یک شهرک در بخش جلگه رخ واقع است و از مجموع 68 کارگاه و واحد صنعتی فعال منطقه، 26 واحد صنعتی در سه شهرک صنعتی استقرار دارند. 
هم اکنون از مجموع 102 واحد تولیدی موجود، 60 واحد فعال، 13 واحد نیمه فعال و 29 واحد تعطیل هستند. 
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه هشت هزار و 700 واحد صنفی دارد که در قالب 47 رده صنفی اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.                        

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد