اتحادیه‌اروپا‌مرکز‌فرماندهی‌نظامی‌‌تاسیس‌می‌کند

اتحادیه اروپا با تشکیل فرماندهی برای عملیات نظامی خارج از اتحادیه موافقت کرد.

   
به گزارش تسنیم، "اورسولا ون در لین" وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که وزرای امور خارجه اتحادیه امروز با تشکیل مرکز فرماندهی اروپایی برای عملیات خارجی موافقت کردند.
این یک گام نمادین در تجدید درخواست‌های مربوط به همکاری های بیشتر امنیتی و دفاعی در بین کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود.

مساله حساس و سیاسی مربوط به افزایش همکاری نظامی و دفاعی کشورهای اروپایی، برای سالهاست که مسکوت مانده است ولی اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود در سال 2014 و افزایش تهدیدات ناشی از تروریست ها، بار دیگر این مساله را در اولویت سیاست های کشورهای اروپایی قرار داده است.

اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره پایبندی کمتر واشنگتن نسبت به تعهدات امنیتی خود در قبال ناتو نیز ضرورت ایجاد مرکز فرماندهی مشترک برای ماموریت های نظامی اروپا را افزایش داده است. ترامپ بارها تهدید کرده است که اگر کشورهای عضو ناتو هزینه های نظامی خود را افزایش ندهند، واشنگتن نیز تعهدی برای حمایت از امنیت این کشورها نخواهد داشت.

دسامبر گذشته، رهبران اروپایی موافقت کردند تا راهکارهای مربوط به ایجاد یک مرکز برنامه ریزی عملیاتی در سطح راهبردی را مورد بررسی قرار دهند.

این مرکز قرار است ماموریت های نظامی غیر اجرایی را هدایت و مدیریت کند. این فعالیت ها شامل 3 ماموریت آموزش نظامی در مالی، سومالی و جمهوری آفریقای مرکزی خواهد شد.    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد