رئیس جمهور آلمان خواستار موضع صریح اروپا در برابر ترامپ شد

رئیس جمهور آلمان خواستار موضع گیری صریح و آشکار اتحادیه اروپا در قبال دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا شد.

  

"یوآخیم گاوک"، رئیس جمهور آلمان خواستار موضع گیری شفاف و آشکار اتحادیه اروپا در برابر دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به این کشور شد.


وی در این باره گفت: در این راستا ما باید آشکارا اظهار نظر کنیم.

وی که در گفتگوی مشترکی با پنج روزنامه اروپایی سخن می گفت تصریح کرد که با این دستور اجرایی، افراد مسلمان و با یک اصل و نسب خاص تحت سوء ظن عمومی قرار می گیرند که این خطرناک است. این با تصورات ما از کرامت انسانی، برابری و آزادی مذهب سازگار نیست.

رئیس جمهور آلمان این مسئله را دلسرد کننده خواند که آمریکا ارزش های مشترک با اروپا را زیر سوال قرار داده است. خوشبختانه دیگر نیروهای سیاسی، قوه قضائیه و یک جنبش خیلی بزرگ مدنی در ایالات متحده وجود دارد که از این ارزش ها حمایت می کند.

گاوک در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت اتحادیه اروپا اشاره کرده و تصریح کرد که بعد از همه پرسی انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه اروپا این مسئله واضح تر شده است که ما تا چه اندازه نیاز به صحبت کردن با بخش هایی از جامعه داریم که تردید داشته و کم تر در رویکردهای سیاسی مشارکت می کنند.

رئیس جمهور آلمان همچنین تاکید کرد که در حال حاضر اوضاع برای تعمیق سیاست مالی و بودجه ای در اتحادیه اروپا خوب نیست.اما در دراز مدت ما نمی توانیم بدون یک سیاست مالی مشترک در صورت داشتن یک ارز مشترک اروپایی سر کنیم.

گاوک در ادامه با تاکید بر اینکه در کنار مسائل اقتصادی و اجتماعی در بین مردم ترس روزافزونی درباره وضعیت زندگی و هویت در دوران جهانی سازی و مهاجرت وجود دارد، پوپولیسم روزافزون افراطی را عامل تشدید این ترس ها و نگرانی ها ارزیابی کرد.

وی همچنین تاکید کرد که آلمان نمی خواهد و نمی تواند به تنهایی از ارزش های یک جهان آزاد حمایت کند. برلین یک شریک مطمئن در اتحادیه اروپا و ناتو است.

گاوک همچنین درباره غلبه بر بحران پناهندگان در سایه موضع گیری مشترک و همبستگی اعضای اروپایی ابراز امیدواری کرده و در عین حال گفت: ابتدا ما باید از مرزهای خارجی اروپایی حفاظت کنیم. همچنین راه های دسترسی قانونی برای انسان هایی که به حمایت نیاز دارند و می خواهند به اروپا بیایند باید فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد