درخواست رؤسای 48 دانشگاه آمریکایی از ترامپ برای لغو فرمان ضد مهاجرتی

رؤسای 48 دانشگاه آمریکایی از رئیس جمهور این کشور خواستند به ممنوعیت مهاجرت پایان دهد.

  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، رؤسای 48 دانشگاه آمریکایی در نامه ای از رئیس جمهور این کشور خواستند به ممنوعیت مهاجرت پایان دهد.

مجری این شبکه، ضمن اعلام این مطلب، با رئیس دانشگاه واشنگتن، که در شهر سنت لوئیس در ایالت میسوری قرار دارد، به گفتگوی زنده نشست.

مجری از رئیس این دانشگاه پرسید: چرا شما اینقدر از لحاظ سیاسی فعال شده‌اید که همراه با تنی چند از سایر رؤسای دانشگاه های آمریکا، چنین درخواستی از رئیس جمهور آمریکا کرده‌اید؟

مارک وِرایتون، رئیس دانشگاه واشنگتن گفت: من و همتایانم (رؤسای سایر دانشگاه‌ها) براین باوریم که تحصیلات عالیِ آمریکا سرمایه ‌ای بزرگ برای این کشور است که افراد باهوش و با استعداد را از سراسر جهان به آمریکا جذب می ‌کند. ما خوش ‌شانس هستیم که قادریم با بهترین دانشجویان دنیا کار کنیم. من خاطرنشان می‌ کنم که حدود سی درصد از اساتید و اعضای هیئت علمی که ما در دانشگاهِ واشنگتن استخدام کرده‌ایم، در آمریکا به دنیا نیامده‌اند. این ها مهاجرانی هستند که اکنون در آمریکا مقیم شده‌اند و به این کشور خدمت می کنند.

وی افزود: آمریکا کشوری بزرگ است و برنامه‌های تحقیقاتیِ دانشگاه‌های ما در سطح بالای جهانی قرار دارد. دستور ویژه‌ای که رئیس جمهور آمریکا صادر کرده است، تلاش‌های ما را برای تقویت پیوندهای بین‌المللیِ ‌مان تضعیف می ‌کند. همچنین این دستور باعث تضعیف تلاش‌های ما در راستای ایجاد همکاری‌هایی خواهد شد که موجب کمک به تقویت و پویایی اقتصاد آمریکا می‌ شود.

ورایتون در ادامه گفت: این بسیار حائز اهمیت است که ما دانشجویان را از تمام نقاط جهان به اینجا بکشیم. این برای تحصیلات عالیِ آمریکایی‌ها نیز بسیار مهم است. شهروندان آمریکایی که به دانشگاه واشنگتن می‌آیند، از تعامل با دانشجویان بین‌المللی بسیار منتفع می‌شوند. دانشجویانی که از سایر کشورها به اینجا می‌آیند، سفرای ما هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد