سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد مقاومت شورای نگهبان در مقابل خواسته‌هایی غیرقانونی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان هر کسی که از صندوق بیرون بیاید را به عنوان برنده انتخابات اعلام و در مقابل خواسته‌های غیرقانونی مقاومت می‌کند.

  

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع تعدادی از جوانان انقلابی محله مسعودیه تهران، ضمن تهنیت میلاد با سعادت حضرت امام‌ عسگری علیه‌السلام، در تبیین مفهوم «مقاومت و ایستادگی»‌ در آموزه‌های اسلامی اظهار داشت: استقامت و پایداری در تجربه بشری، همیشه به عنوان یک ارزش شناخته شده است و در آموزه‌های دینی و اسلامی، مقاومت در مسیر صحیح؛ شرط موفقیت و پیروزی است.

وی افزود: از واژه استقامت و مشتقات آن در تعابیر قرآنی و روایات به کّرات استفاده شده و تاریخ زندگی انبیاء، پیامبر اسلام و ائمه هدی علیهم‌السلام مشحون از تحمل سختی‌ها و مشقات برای ابلاغ و تبلیغ رسالت الهی بوده است.

کدخدایی با مرور تاریخ انقلاب اسلامی؛ مدیریت امام خمینی‌(ره) را به عنوان الگویی موفق از ثمربخشی پایداری و استقامت در تحقق اهداف اسلامی معرفی و تصریح کرد؛‌ مدیریت حضرت امام بر مبنای آگاهی‌بخشی به مردم در ضرورت تشکیل حکومت اسلامی و پایمردی در تحقق آن شکل گرفت که نهایتاً نتیجه‌ای جز پیروزی بر حکومت طاغوت نداشت.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان دفاع مقدس را نمونه موفق دیگری از مدیریت امام راحل برشمرد و اظهار داشت: علی‌رغم حمایت‌های شرق و غرب از رژیم بعث، مدیریت حضرت امام در جنگ تحمیلی به علاوه ایثارگری و جانبازی مردم در تقدیم شهدای عزیز، اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ما کم و ذره‌ای از حیثیت دینی و میهنی ما لکه‌دار شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تبیین موضوع استقامت در نظام اسلامی با اشاره به تدابیر رهبر انقلاب در بحث هسته‌ای و حضور فعال نظام در منطقه تأکید کرد: اگر رهنمودها و مقاومت مقام معظم رهبری در طول دوران تحریم نبود اکنون ما به فناوری هسته‌ای نرسیده بودیم اگرچه در این راه متحمل هزینه‌هایی همچون شهادت دکتر شهریاری‌ و دکتر علی‌محمدی‌ شدیم.

کدخدایی افزود: در قضایای سوریه، عراق و یمن نیز حتی برخی از افراد خسته شده بودند و این سؤال را مطرح می‌کردند که چرا باید به آنجا برویم و مقاومت کنیم. این در حالی بود که ما پیشتر شاهد بودیم گروهی از انسانهای متدین و معتقد به آرمان‌های الهی در قالب حزب‌الله و با ایده گرفتن از استقامت حضرت امام و همچنین پیروی از دستورات مقام معظم رهبری، توانستند رژیم تا بن دندان مسلح اشغالگر قدس را به چالش بکشند.

سخنگوی شورای نگهبان، آزادسازی حلب را مرهون تشخیص صحیح و درست رهبر انقلاب در هدایت و راهبری منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: امروز کار به جایی رسیده است که وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌کند «ما از موضع روسیه و ایران درباره سوریه حمایت می‌کنیم» یا ترکیه که خود معبری برای داعش و تروریست‌ها بود در مذاکرات شرکت می‌کند و این معنایی جز پذیرش پیروزی مقاومت در منطقه ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، نهم دی‌ماه 88 را مثال موفق دیگری از ثمره مقاومت دانست و گفت: قرائن و شواهد نشان می‌دهد، دشمن پس از به نتیجه نرسیدن در تحمیل جنگ، غائله منافقین و بحث هسته‌ای، بر روی اثربخشی بر انتخابات و اینکه انتخابات در ایران سالم نیست، سرمایه‌گذاری کرد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: متأسفانه برخی ساده لوحان این وضعیت را یا متوجه نشدند یا به هر دلیلی از آنها تبعیت کردند و شعار کمیته صیانت از آراء و تشکیل هیأتی فراقانونی و بدون دخالت شورای نگهبان را مطرح کردند. هیأت و کمیته‌ای که مجوز و مصوبه‌ قانونی برای آن پیش‌بینی نشده بود. اگر ساز و کار انتخابات را قبول نداشتند چرا موقعی که صلاحیت‌شان تأیید شد، حرفی نزدند؟!‌

کدخدایی تأکید کرد: شورای نگهبان هیچ نگرانی در آینده ندارد و هر کسی که از صندوق بیرون بیاید را به عنوان برنده انتخابات اعلام می‌کند اما در مقابل خواسته‌های غیرقانونی مقاومت می‌کند برای آنکه نظام با کسی شوخی ندارد و از هیچ کس هم نمی‌ترسد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد