چرا پوتین برخی نیروهایش را از سوریه خارج کرد؟

روزنامه گاردین در گزارشی به علل اقدام روسیه در اخراج برخی نیروهایش از سوریه پرداخت....

  

به گزارش خبرچه به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "پاتریک وینتور" دبیر بخش دیپلماتیک در روزنامه گاردین نوشت: ولادمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با اعلام آغاز خروج شماری از نیروهای کشورش از دریای مدیترانه و در راس آنها ناوهواپیمابر(آدمیرال کوزنتسوف)، به ماموریتی تقریبا انجام شده، اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، کارشناسان درباره ماموریت ناوهواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف در دریای مدیترانه ـ که اکنون به روسیه بازگشته است ـ و اینکه آیا دست به اقدام نظامی زده است و یا فقط یک نمایش نمادین از قدرت نیروی دریایی روسیه بوده است؟، با یکدیگر اختلاف دارند.

گاردین افزود: تصمیم پوتین برای کاهش نیروهایش در سوریه از29 دسامبر، با آغاز آتش بس در سوریه با میانجیگری مسکو و آنکارا  که انتظار می رود زمینه را برای مذاکرات صلح در آستانه پایتخت قزاقستان در ماه جاری به منظور پایان دادن به بحران 6 ساله ی سوریه را فراهم کند، همزمان بوده است.

این گزارش به این مساله نیز اشاره کرد که پوتین در ماه مارس از کاهش جزیی نیروهایش در سوریه خبر داد، اما با تشدید درگیریها به زودی بار دیگر حضور نیروهایش را تقویت کرد.

گفتنی است ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، روز جمعه، آغاز کاهش نیروهای روسیه در سوریه و خروج برخی جنگنده هایش و ناوهواپیمابر را اعلام کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد